söndag 22 maj 2011

Svara bara ja!

Ibland är livet extra härligt!
Ja, vi åker till en till!
Ja, jag har råd med den krukan också!
Ja, det finns jordgubbar till fikat!
Min trädgårdssjälsfrände och jag har varit på raid. Dvs besökt för oss nya plantskolor och en plantmarknad. Det är alltid lika spännande.
 Att man sedan behöver minst två-tre dagar för att få ner allt på lämplig plats i backen kanske inte alltid upplevs lika underbart...Och var ska det få plats?
Här blommar jätteramsen med sina kompisar nävorna och de trivs bäst för sig själva.
 Här är leran så hård att det bara är Taraxacum som vill växa.
 Här växer så mycket tulpaner att det inte är värt att sätta ner spaden.

 I växthuset börjar bli mer plats, utom i taket där druvorna blommar, men jag kan ju inte ha det nya kvar i krukor...
Fast...det finns ju lite gräsmatta kvar som kan konverteras om det kniper.
Eftersom det är varmt och soligt idag så ska japanerna få komma ut i dammen nu. Här ser du dem i baljan, innan släppet, tillsammans med ett fjolårsyngel av guldfisk som gått inne över vintern.
Ska jag ha en riktigt skön söndag?
JA!!!




3 kommentarer:

  1. Härliga tulpaner och visst är det så att man ofta får med sig saker hem som man inte riktigt vet var man skall stoppa ner//britt

    SvaraRadera
  2. Det är ganska angenäma 'problem' en trädgårdsnörd har :)
    Ha det gott/Stina

    SvaraRadera
  3. Ja men självklart ja!!!
    Man behöver ju lite nytt till trädgården :-)Var åker du o handlar då?Nått tips till oss åk/köp sugna :-)
    Kommer inte ihåg nu om jag tackat för ditt tips om skogsaster till min lund?!Den har jag där kom jag på då hade helt glömt det :-)o hanterlig med tiden säger du...ojdå.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.