torsdag 15 september 2011

Sitta och glo

Använder ni alla sittplatserna? Så brukar besökare undra när de gått runt en stund i vår trädgård.
Svaret blir: Javisst!
Det är när jag sitter still och bara glor som jag märker hur alla små saker passar ihop. Och det händer då och då att det kommer en riktig snilleblixt virvlande in i hjärnvindlingarna! Åtminstone brukar jag tycka det just när  de kommer.Kanske känns de inte alltid lika lysande när jag berättar för herr Otteskrufv, men han är så go´ så han brukar humma lite jakande och så känner jag mig i alla fall lite klok.
Fåglar, fjärilar och andra som delar vår trädgård med oss gillar nog också att vi sitter och glor och inte klampar kring och skräms hela tiden, då kan de fortsätta pyssla med sitt utan att bli störda.
Fast alla tycker inte det är riktigt OK att bara sitta och glo.För att slippa andras oro (Är du ledsen? Mår du inte bra?) kan man ju maskera sitt-tiden med en fikamugg om man vill, men sitter man bara still så märks man faktiskt knappt av de som till äventyrs skulle titta in bland grönskan och undra vad människan har för sig.

8 kommentarer:

  1. Härligt med så många sittplatser! Och för att citera Ernst: Är man avslappnad nog att sitta och titta på en nyckelpiga en stund slipper man äta magmedicin på hösten"! Tror han har rätt. Önskar jag fick sitta och glo lite oftare, det blir inte så mycket av den varan med en fyraåring och en tvååring runt benen. Men jag försöker allt jag kan! :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Så många fina sittplatser. Har varit dålig på att skapa sittplatser runt om i trädgården (beror kanske på att jag ständigt släpar med mig min pallväska och slår mig ner var helst jag behagar) men du ger mig faktiskt en puff att börja tänka på att skapa mysiga sittplatser!
    Ha det gott!/Laila
    PS Tack för rådet att utgå från receptet på syltsockerpåsen! Tänkte inte på det...

    SvaraRadera
  3. Tycker det låter alldeles fantastisk jag! Att ha så många sittplatser för att sitta och "glo". :) För glo behöver man! Hos oss finns det mest trappor att sitta på, hmm... inser att jag nog behöver lägga till fler stolar och soffor.. :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Insåg precis att jag missat att lägga till mig som följare hos dig... Nu är det iaf åtgärdat! :)
    Kram igen!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar att sitta och glo! Tänk att få ha så många fina sittplatser - förstår att inspirationen flödar!!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Fina sittplatser, sådana kan man inte ha för många utav :-)

    Fortsatt trevlig söndag
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Det är härligt att sitta o glo o låta tankarna komma o gå.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Känner igen bänken i mitten där... vår bänks brädor är nu i brädhimlen. Gavlarna där emot, är vackra stöd för rosorna. Underbara sittplatser ni har att sitta och njuta av trädgården på. Må så gott, hälsar Lotta

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.