söndag 27 november 2011

Första advent

Du som följt denna blogg har kanske redan sett att jag gillar så kallade kloka ord.
Jag skriver dem gärna med vitpenna på mina växthusglas så jag blir påmind om deras budskap när jag ligger  i den blå soffan och filosoferar. 
Filosoff-ferar?
Jag bjuder dig några favoriter som adventsgodis i år. 
Räkna dock inte med en lucköppning varje dag.
Min kalender är nog mer lik livet, dvs tiden är inte linjär, den hoppar sig fram mellan stationer av glädje och vemod. 
Kanske rentav sorgsenhet någon gång ibland.

"Ibland tror vi att det vi gör bara är en droppe i havet,
men havet skulle vara mindre utan den droppen."
                                                       moder Teresa

2 kommentarer:

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.