söndag 18 december 2011

Fjärde advent

Tidigt i morse (läs fem-tiden) brakade snöplogen förbi så jag förstod att det som blaskade ner i går kväll hade blivit liggande kvar. Snabbt ner med fötterna i herr O´s båtar till skor och så gled jag ut för att föreviga det vita.
Dessvärre vill inte kylan infinna sig, så det blir nog inte någon långvarig glädje.
Vi slipper nog rentav att skotta framför brevlådan.
Långvarigare (nej så säger man nog inte...) glädje blir det av dessa paket!
Det fina bruna paketet är en lotterivinst från Caroline med bloggen Trädgårdstankar. Tänk att jag vann!
Jag vet, nästan, vad som är däri men jag väntar med att öppna så jag hinner glädja mig åt spänningen några dagar till.
Tja, Impecta kanske inte tänkte att deras katalog skulle vara en julklapp, men jag försöker ta en sak i taget och vänta till efter jul med att tänka ut vad jag behöver till nästa odlarsäsong. Den får mogna under granen den också.


"Gud måste älska vanliga människor
eftersom hen skapat så många."

4 kommentarer:

  1. Det er godt og se snø og vinterbilder ,her er det bare is og blåholke,,livsfarlig og bevege seg ut,,
    Gratulerer med gaven , det er bestandig moro og få pakke i posten.
    God søndag og juleklem fra Marit.

    SvaraRadera
  2. grattis till din vinst!Hos oss ha det varit frost i natt, det är bättre än regn och blåst som vi haft sista tiden...undrar om vi får nån snö till jul..??
    önskar dig en fin 4:e advent

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten! Så frökatalogen är på gång...kanske dimper den ner i brevlådan i morgon:) Brukar också vänta till efter jul med den:)
    Några få flingor kom här i dag, men jag har inte gett upp hoppet om snö till julafton än.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.