söndag 8 juli 2012

Tissel tassel...

"Sträck på er nu så de ser att vi är på gång!"
 "Exhebitionist, jag? 
Nej jag skyler mig så gott jag kan."
 "Jamen lilla du, nästa vecka är det din tur. 
Var inte så otålig!"
 "Har ni sett? Vilken gröngöling! 
Låtsas som ingenting så blir det inte så pinsamt."
 "Jodå, det kommer sol och värme snart.
Då kommer människan och tar bort de kittlande lössen."
 "Tror ni hon ser oss om vi gömmer oss här intill torven?
Det verkar så läskigt att vara ensam i en stor kruka. 
Jag vill hellre fortsätta växa här."
 "Vad sa du? 
Sopor?
Nej, hon satte dem i hinkar bara."

9 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg!!!! Ha en fin fin söndag/Gela

    SvaraRadera
  2. Oj, vad det tisslas och tasslas i din trädgård! Måste nog smyga ut i min egen och lyssna riktigt noga... =)
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  3. Ja här med det är vättarna...vart de nu är?
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Vad söta de är, de små.
    Vad är det för växt på bild 3, måste jag få fråga. Hittade en så´n innan idag i en trädgård och undrade...
    /Ulrika

    SvaraRadera
  5. Storsmajl från mig! Så skojsiga dina blommor är :-D

    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart, tack för du tittade in till mig. Visst är det en härlig tid vi har nu. Kram/Fia

    SvaraRadera
  7. Tisslet och tasslet i rabatterna gillar jag:) Vet du, i tisdags var jag till Rosengården i Nora och stoppade näsan i rosorna! Tänkte försöka åka tillbaka om en, två veckor då måste blomningen vara enorm!
    Kul att du vill delta i min utlottning!

    Ha en bra måndag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Hihi...så kul att få tjuvlyssna lite....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  9. Underbara katt på ett underbart foto med en underbar dahlia.
    Kram. Törnrosa

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.