lördag 11 augusti 2012

Ta mig i kragen

Jag har funderat en längre tid på om jag skulle våga 
lägga upp våra växtlistor här på bloggen.
Det är ju som ingen idé att ha listor som inte är aktuella 
och jag är inte så ordentlig att jag uppdaterar särskilt regelbundet.
Och tänk om någon ställer en fråga om en växt 
som jag "bara har" utan att veta något om den!
Äsch, nu gör jag det i alla fall.
Jag har suttit några timmar (!) och uppdaterat dem inför söndagen.
Kanske blir det en hjälp/morot så jag 
tar mig i kragen och uppdaterar dem lite oftare?
Men snälla, fråga inte om sådant jag inte vet :)
Du hittar listan under fliken "Våra växter".

7 kommentarer:

  1. Wow, vilken lista! Många snyggingar där:-)
    Jag håller på med ett liknande projekt.....ett excelark som bara växer o växer hela tiden eftersom jag även har gjort en flik för sådder och en flik med min önskelista. Det är ett hästjobb att göra listan och det gäller att hålla efter den.....men kul är det också:-)

    SvaraRadera
  2. Jädran anåda (hur stavar man till sådant förresten?) har du inte vit violruta!!!! Bli inte förvånad om det försvinner några frökapslar på söndag, jag bara varnar!! Men skyll dig själv, det var inte jag som började med listor. ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Jag har datahaveri här hemma och kan inte se listan på mobilen! Jag får vänta tills i morgon och se irl

    SvaraRadera
  4. Jisses!!! Jag kommer och gräver lite hos dig, det märks väl knappt med den listan... ;). Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Jösses amalia!! Vilken lista...så många olika växter:O
    Känner att den trädgården måste jag se framöver:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Håhåjaja...duktigt av dig att göra ett fint växtarkiv!
    Hmmm... det borde jag göra med, men håller just på att presentera mina sådder: Från frö till planta
    Det blir faktiskt några det med ;)
    Kram /bea

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk växtlista. Jag hade så gärna sett dina växter live igår men för långt att åka. Själv hann jag besöka två trädgårdar i går. Mer om det på min blogg senare i kväll. Nu jobbe! Anna

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.