onsdag 27 mars 2013

Dagsmejan filar på

Heja, heja!
Om jag hade tid skulle jag nog
ta fram herr O´s blåslampa och hjälpa till.
Solen gör så gott den kan, men jag önskar mig 
snabbare snösmältning och framför allt mer barmark!
Och att det torkar opp så jag kan vandra runt i trädgården
utan att det blir lerklafsigt i gångarna.
Och att rådjuren kommer åt något ätbart 
som INTE växer på vår tomt!
Och gärna lite moln till kvällen för att hålla kvar värmen över natten.
Men, jag har sagt det förut:
det handlar om tålamod och ödmjukhet det här med trädgårdering.
SNÄLLA sol, ge inte opp!
Gårdsplanen i kvällsljus

4 kommentarer:

  1. Blåslampa lät som en bra lösning! Jag gick just och funderade på om jag skulle använda vattenkokaren och hälla varmt vatten för att få snön att smälta, men det går ju inte att hälla där det växer något så idéen var nog inget vidare! Får nog vänta på våren istället./ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Idag värmde solen rejält! Heja heja heja
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. vist är det kallt på nätterna men vilka underbara dagar det varit sista tiden
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Snart är allt borta här efter gårdagens soliga dag.
    Fast idag snöade när jag vaknade jag säger bara SUCK!"
    Glad Påsk på dig
    Annika

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.