måndag 30 september 2013

Bara resten kvar

Ett rejält mörker lade sig snabbt tillrätta över trädgården i lördags.
För er som undrade så kan jag berätta att 
det var 89 lyktor och facklor som lös.
Och tur var det, för molnen låg kompakta i den vindstilla kvällen.
Det glödde och brann, men nu är bara resten kvar.
 Det kolade ska jag lägga ut till växterna.
Så har vi gjort länge, men nu "vet" vi att det är bra.
Det är lite spännande att se gamla odlarknep få ny luft 
under vingarna när det börjar skrivas om det i tidningar
och produceras användarvänliga, moderna varianter.
Alla lyktorna ska tillbaka i korgen så småningom.
Men de får allt lysa några kvällar till innan dess.
 Ljusstumpar har vi kvar tack vare
rara bekanta som samlar på sig och ger till mig.
De vet att det går åt en del...


3 kommentarer:

  1. Det måste varit en sagolik upplevelse för era besökare att vandra runt i er trädgård då i lördags. Ingen trädgårdsbelysning kan slå levande ljuslågor och öppen eld.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med Anna Vattenkanna, det måste varit fantastiskt att vandra runt i det skenet i er trädgård! Aska har jag använt länge, och jag kan lova, att särskilt vinbär och hallon blir såååå söta och goda :)

    SvaraRadera
  3. Det hade jag gärna velat sett. Wow vad häftigt. Kanske härmas en vacker dag. Får ut och låna lite lyktor tror jag för jag blev allt lite imponerad och inspirerad.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.