måndag 21 oktober 2013

Sicke´ skit!

Hos trädgårdskamrat M har jag hämtat hästskit.
I säck, för jag har ingen kula på bilen.
Det som inte redan hamnat i odlingslådorna
 får ligga kvar i säckarna och götta sig till i vår.
Då ska de ut i planteringarna!
Just nu har maskarna fullt opp med att ta hand om löven jag viftat dit.
Många slöjdtekniker har jag provat i min dag
men än så länge inte qviltning/lapptäcksömnad.
När jag ser det här täcket blir jag allt lite sugen...
Kanske nå´t att pilla med inne i vinter?
 Eller så kan jag börja nu,
för snuva flyttade in i min näsa i helgen
så det blir inget jobbat på några da´r.
Jag får sitta vid fönstret istället, och titta ut på fåglarna 
som undersöker höstens meny i fågelrestauranten.
 Och glädjas åt att grindstolpsblommorna är så vackra utan vattning.

4 kommentarer:

  1. Så vackra bilder! Snuvan flyttade även in här i helgen...det blev inget gjort ut här heller. Men jag började sticka raggsockor:)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Får sån där längtan ibland... ..skaparlängtan! Och har en tanke om att skapa lapptäcke ett år dock inte sagt vilket. Men jag skaffade ett par böcker, bla Kaffe Fassets, om lapptäcken. Så när suget rinner på så bläddrar jag en stund. Sen är jag rätt nöjd och har inget projekt som ligger och retar mig.Bara en massa idéer som man ev, kanske nån gång ska realisera :-) Har kommit på att det fungerar perfekt för mig. Krya på dig önskar... ..Carina

    SvaraRadera
  3. Så praktiskt att ha gödsel färdigt att hämta på våren. Här har orken tagit slut för säsongen, och inget mer blir gjort förrän det blir vår! Nu går jag i ide!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Hej! Så roligt att du hittade till mig och lämnade en liten hälsning. Du hästskit, det är guld värt det!!/Merja

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.