onsdag 19 februari 2014

Nu är det klippt!

Idag lyser solen någon annanstans.
Men vad gör det...
Det har redan torkat opp
så i helgen som gick kunde jag klippa ner perennerna.
Det allra sista hanns med idag på lunchen.
Genast ser det nästan ordentligt ut
i vår oordnade trädgård!
Jag låter klippet ligga och bli kompost
direkt i planteringarna ihop med fjolårslöven.

Hade tänkt frisera äppelträden också,
men se det gick inte alls.
Under trädkronorna hade redan kommit opp vårlök.
Somliga tycker visst att stigen också går att växa i.
Jaja, vi kan väl samsas...




6 kommentarer:

  1. You have spring in your garden :) Regards :)

    SvaraRadera
  2. Japp nu är det klippt både här och där! Och hur skönt känns inte det?
    Och oskönt oxå för jag har träningsvärk i benen idag ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Solen har inte varit här heller kan jag säga.
    Skönt när det är klippt. Jag klippte för första gången ner min perennrabatt i höstas. Var lite ångerfull för att jag gjorde det men om nu inte kylan kommer så klarar allt sig bra.
    Hoppas solen får lysa på dig en annan dag.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Man kan inte bli arg på förrymda vårblommor. Tar gärna ett extra skutt för deras skull :-) Skönt att ha allt nerklippt så du kan njuta av våren, som nu är på väg i småsteg.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  5. Härligt att du har kunnat klippa ner perenner, jag försökte göra det mesta i höstas men har förstås lite kvar. Just idag går det inte för vi har fått ca 5 cm snö under natten så nu är det vitt och fint igen och ser ut som vinter, synd, fast egentligen är väl det bra för att allt inte skall växa för tidigt. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  6. Tänk att kunna göra vårjobben redan nu. Jag var ute idag och krafsade både här och där. Underbart!

    Kram, Karin

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.