fredag 14 mars 2014

Åt var och en...

Den här tiden på året
är det lätt att se livets generositet.
Det flödar av överskott och hjälpsamhet.
"Var inte rädd, min stora rot skyddar dig."
 "Kom igen nu allihop, här kan vi gro!"
 "För soligt? Jag skuggar dig så gärna."
 "Kura lite till under mina löv så fryser du inte."
Nu är rätt tid att också dela med mig av mitt överflöd.
Skulle det vara så att du vill ha några
fler chilifrön så maila mig din adress.
Jag har kvar av Aji dulce, Jamaican bell,
 Hot lemon och en blåblommande 
som jag tror är Bolivian rainbow.
Mer generositet hittar du hos
"Blommig fredag".

15 kommentarer:

  1. Så gulligt! Generöst i naturen. Och generöst av dig att dela med dig. Skön helg!

    SvaraRadera
  2. Åh, så generösa de är!
    Ett fint inlägg du gjort som gjorde mig glad. Tack!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Fint, visst är naturen generös på våren

    SvaraRadera
  4. "Var inte rädd, min stora rot skyddar dig."
    Så fint skrivet. Det värmer.
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  5. He-he! Herlig generøs hage du har :-)

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med generositet! Och det finns hur mycket som helst. Även tydligen i växtriket :)

    Ha en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Du skriver fint om samspelet i naturen tycker jag. Jag skuggar dig min vän och du skyddar mina rötter från solen!
    Ha en trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  8. Undrar om det finn något generösare folk än trädgårdsnödar. hihi
    Ha en fin helg
    Meta

    SvaraRadera
  9. Du gör en fin & finurlig tolkning av veckans tema. Kul läsning.
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt och generöst inlägg.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Så fint skrivet, precis så är det ju i växtvärlden. Tack snälla för kameliaerbjudandet, det var verkligen generöst, känner bara att jag är lite för mycket nybörjare på kamelior för att våga skaffa mig en till med en gång. Får nog lära mig ta hand om den jag har först... ;)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Tackar för erbjudandet om chillifrön, generöst!
    Och så finurliga bildtexter.

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Så fin tekst du skriver, og bildene viser hvilken livskraft som ligger i startgropen nå. Tenk så mye vi har foran oss :)
    God helg!

    SvaraRadera
  14. Härligt med generositet, det finns mycket av det i växtvärlden. Ha en fin helg

    SvaraRadera
  15. Vilken fin tolkning! Gillar din text till bilderna.=)
    //Scaniatjejen
    http://www.scaniatjejen.se

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.