fredag 21 mars 2014

På bar gärning

Vitt är oskuldens färg sägs det.
Kom snön för att platsa i veckans 
"Blommig fredag" kan man undra?
Vackert i somliga sammanhang
men nu längtar ögat efter grönt!
 Mer grönt än detta!
Nej, det här är inte heller tillräckligt.
 Nja...nu börjar det likna knopphopp
och genast känns det lite bättre.
Ett annan glittrande otyg
såg jag förra veckan:
Visst är de också levande väsen 
som behöver mat, men
jag blev INTE glad när jag hittade
 årets första snigelspår över plattorna!!!
Oskuldsfullt? Knappast.

11 kommentarer:

  1. Tydligen är det bara södra Sverige som slapp det här bakslaget med snö. Men det vänder snabbt nu, hörde jag. Ja, snigelspår vill man inte se, men den fina gången var inte fel. Mycket snyggt!

    SvaraRadera
  2. Hurra! Idag är snön borta!!!!
    Sniglar, usch, dem vill jag inte se här.
    Ha en fin vårhelg!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Jaså, har de rackarna vaknat redan! Här har vi fortfarande snö överallt, men de kanske har grävt gångar under snön, för så värst oskuldsfulla är de ju inte:-)

    SvaraRadera
  4. Usjameg! Nei, ikke det minste uskyldige!!

    SvaraRadera
  5. En snigel som har vaknat redan! Befarar att de blir många av dem i år när vintern varit så mild och utan tjäle hos mig.

    Önskar dig en fin helg
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Ett bra tema du fått ihop.
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  7. Jeg er så glad for at sneglene ikke har invadert Hagen vår! Lykke til med sneglebekjempelsen!

    SvaraRadera
  8. Knopphopp (kul uttryck) gillar vi skarpt! Jag klippte itu två sniglar idag. Blääää. Ogilla!

    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag såg den första snigeln för någon vecka sedan, det är bara att börja bekämpningen direkt:-(
    Snön som föll var inte välkommen, som tur är så försvann den nästan direkt, hoppas det var sista gången vi fick snö den här våren!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Mina krokusar har tinat fram ur snön som kom här i veckan, så skönt.=) Usch för sniglar men jippie för knoppar!
    //Scaniatjejen
    http://www.scaniatjejen.se

    SvaraRadera
  11. Oj, snö! Förstår att du längtar efter grönska!
    Snigelspår, ggggrrrrrrrr!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.