söndag 23 mars 2014

Vad fastnade?

Ett dygn har gått och jag har hunnit
smälta allt jag såg i Älvsjö igår. Tror jag.
Av alla bilder jag kom hem med från mässan är dessa 
de som gav de mest bestående intrycken:
Så härligt det var att se blommande körsbär!
 Mina kottkor kanske skulle gilla en tjur i hagen?
Men öl...nej, luckan skulle nog fyllas med något grönt.
Jag får nog tigga till mig lite plåtburkar och
inspirera herr O att leka med svetsen?
 Och titta vilken fantastisk vägg!!!
Jag börjar genast spara på mig PET-flaskor!
Problem 1: Jag köper ju aldrig sådana...
Problem2: Var  ska jag bygga opp den...
Men fin var den!

6 kommentarer:

  1. Det är roligt att titta på alla tokiga planteringar, även om man inte kan tänka sig att ha dylika ting i sin egen trädgård! Annars uppskattar jag mest alla blommiga montrar fyllda med vårfägring, för det är ju det som man längtar så otroligt mycket efter nu!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Så du var också där. Jag var där fredags. Det är kul att se olika varianter av odling och planteringskärl. Du kanske kan göra en mini variant:) Jag fastnade för en lådhylla med odling i.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Ja, idérikedomen är det inget fel på men inget jag längtar efter. är nog alldeles för naturlig, kanske trist, i mitt sätt att se på trädgård.....

    Må så gott i den begynnande vårens något kyliga väder!

    SvaraRadera
  4. Visst är det fint och miljövänligt med återvinning, men en plåttjur i trädgården, hmm............ Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  5. Vilken inspirationskälla mässan måste ha varit! Tycker jag märker det hos alla som var där. Nästa år kanske jag kan resa upp.
    Ha en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  6. Jag vill också ha den där fina petflaskeväggen. Tycker att de har hittat ovanligt snygga petflaskor dessutom ;) Växthus med självdrag :D

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.