måndag 14 juli 2014

Bortanför

Vi såg mer skojsiga saker på vår resa.
I Eksjö stod dessa fina insektshotell.
 På Kyrkö mosse stod många vackra vrak.
Det var dem vi åkt för att beundra och fotografera.
 Hos "Tuijas växter" i Kyrkhult stod minsann några
krukor praktbinka och en vit blodnäva som ville flytta norröver.
Kanske trodde de att det var mindre hett där?
 Det var svårt att fota i den brännande solen,
ser du stolen i skuggan? Där ville jag sitta.
 Vägen hem ledde förbi "Botanicus" i Järstad,
som av en händelse...
Det fanns lite plats kvar i baksätet så
ännu en låda växter följde med därifrån.
Hur ska jag nu orka få ner allt i den torra, hårda jorden?

4 kommentarer:

  1. Planteringen, kära Otteskrufv, planteringen! Inte binder du väl ris åt din egen rygg??

    Fin resa, dock!

    SvaraRadera
  2. Snygga hotell! Hur kommer det sig att det finns bilar mitt i en mosse?

    SvaraRadera
  3. Så mycket ni besöker! Det är härligt med ställen som inspirerar. Själv har jag besökt Krapperup idag och det är ett av mina smultronställen så jag är nöjd.

    Må så gott

    SvaraRadera
  4. Ja, ja. Det ordnar sig nog med plantering, det gör det alltid! Verkar ha varit en kul resa det där.

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.