onsdag 17 juni 2015

Toppen-knopp!

Jag hoppas att våra fuchsior tycker lika mycket om uteliv
och glänsande knoppar som jag!
De har fått flytta ut till skuggan under
stora körsbärsträdet på sommarlov.
Än så länge kan jag inte ha dem på marken för
allt fnas som måste sopas varje dag så
de står på sängen och ser faktiskt lite yrvakna ut.
Och titta här,vad herr O kom hem med!
Inte kan man kasta en knopp bara för att stången är paj!
Jag behöver bara komma på hur jag ska fästa den
innan nästa blåsvädersdag...

2 kommentarer:

  1. Hej! Testa smältlim under knoppen :-D Vet inte om limmet håller i alla väder men värt ett försök iallafall :-)

    SvaraRadera
  2. Mmm, det gäller att förankra allt löst när kastvindarna kommer. Här åkte de flesta plommonblommorna i backen i ett störtregn, så inte blir det mycket frukt där i år inte.
    Glad midsommar!
    Kram Kristina (som gillade känslan i din vindbild i ett tidigare inlägg)

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.