fredag 21 augusti 2015

Godis på gång

Nu händer det något i torpets lilla växthus!
Länge har vi sett hanblommor men de första
 honblommorna blev det inga gurkor av.
Nu äntligen har några av fruktämnena börjat svälla.
Jag vet inte vad det är för sort, för jag fick småplantor
 i fjol som jag sparade frö från, men den är god.
Också den bortglömda squashplantan har repat dig och satt fart.
Här har vi inga sniglar eller snäckor så jag hoppas
på stora fina frukter. 
Två har börjat svälla hittills, kanske orkar den med fler?
Squashpytt med svamp, färsfylld squash, pressgurka,
squashbröd, gurka och halloumi.....

2 kommentarer:

  1. Å så mycket som är på gång. Så härligt att så, odla och sen se när det mognar. Det är livet!

    SvaraRadera
  2. Har aldrig provat att spara frö från gurka, men i år skulle jag vilja. Hur gjorde du?
    Gott med squash och plantan ser ju lovande ut. Ibland blir det bara hanblommor och det är ju rätt irriterande. Här är fylld squash och squashplättar favoriter.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.