måndag 28 september 2015

Efter lyktkvällen

Vilken skön kväll vi hade igår!
Inte så många besökare, men 
en väldigt mild, lång och trevlig kväll.
Vi såg månen när vi gick in men sedan molnade det på
så den omtalade förmörkelsen med rekordblodmåne
blev det andra som fick titta på.
I morse upptäckte jag att vi visst slarvat lite med
att stänga lyktorna efter att vi släckt dem:
skatorna hade hämtat ljuskopparna och pickat i sig 
stearinet som var kvar. De är allt bra klånäbbiga!
Hoppas jag hittade alla bitar så ingen liten tass gör sig illa.
Kvar på gården stod också detta fina paraply som 
M och A hade gjort och tagit med sig.
Tänk en så fin present man kan få!
Det ska bli ett vattenporl, men kryckan som vattnet ska 
rinna ur hade blivit kvar i verkstaden.
Lika bra det, för jag behöver joxa fram 
en bra placering till det och dra dit lite el och...


2 kommentarer:

  1. Det måste har varit fint med en lyktkväll. Skatorna är nyfikna, man kan inte lämna något. Ha en solig vecka. Carita

    SvaraRadera
  2. Men vad fint paraply! Skator är konstiga, hade ingen aning om att de både äter stearin och pickar sönder ljuskoppar. Jag var uppe vid kvart i fem och tittade efter månen, den var riktigt orange men inte alls stor när jag såg den.

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.