måndag 7 september 2015

Trendigt?

Visst har jag sett de vita vingarna fladdra men
några äggsamlingar upptäckte jag aldrig.
Bladen har synats noga i jakt på larver men
utan att hitta några. Så inte heller i torsdags
men på lördagen plockade jag två fulla koppar!
Snacka om att gå från noll till hundra på ingen tid alls!
 Nu hade jag chansen!
Både grönt, otillagat och säkert proppfullt med
vitaminer, mineraler och andra nyttigheter.
Den perfekta kombon av rawfood, juicat och
det allra senaste: småkryp.
Men,nej tack, jag tar en kopp the istället.
Kålfjärilslarverna lade jag på småfågelbordet, något tillplattade
men förhoppningsvis lockande för någon med näbb.

4 kommentarer:

  1. Vilka marodörer! Och ja, jag har oxå sett den där trenden med att äta såna där läskiga små kryp, och jag kommer inte att haka på. Hua!

    SvaraRadera
  2. Glupska rackare! Smasken för fåglarna, bra att du tänkte på det:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Visserligen har vi börjat äta RAW-food men det där tror jag inte ens att jag skulle få ner - h ihi.
    Smart att lägga dem till fåglarna.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Har har mina odlingar ätits upp av dem... SUCK!
    Du, tror inte jag hakar på den där trenden, ha ha!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.